Jobba jobba joobba!

Nu ska jag verkligen göra det här som jag nu ett tag har tänkt göra. Eller tänkt.. jo det har jag verkligen också gjort men mankan ocks säga att jag har behövt göra det ett tag. Hur som helst så ska jag skriva mitt CV OCH personligt brev. Har gjort en kladd och nu ska jag skriva det och göra det lite vackrare i computadoren. Det är det personliga brevet som jag har bävat för. Jag vet inte riktigt hur man ska skriva innehållet. Jag får lite skääry vibbar när jag hör ordent personligt brev. Det får mig att tänka på cover letter och engelska B, skmj vet:S^^, då vi skulle göra ett brev och cv på engelska och sedan ha jobbintervju med vår lärare och den där intervjun tyckte jag inte om. Så nu är jag nervös om  jag kommer ska göra en intervju, redan nu-jag har inte ens någon intervju att gå på, vad kommer jag då vara när jag har det?Hur gör man? Vad säger man? Aja, den dagen den sorgen. Ska iaf söka söka söka jobb nu. Sedan inom ett snar framtid ska jag vä dra mig till arbetsförmedlingen också och se vad de kan göra där. Jag skäms för att jag ite har satt mig in i allt vad man bör göra och kunna med bidrag, ansökningar och allt vad det heter, jag vet inte mycket om det, det är nästa pinsamt. Jajaja jag ska ta en sak i taget och se possitivt på allt. Jag ska verkligen jobba för att få ett arbete. Det vill jag.

I går följde jag med Helena och såg Harry Potter (och Halvblodsprinsen) på bio. Jag tyckte den var riktigt bra. Har läst typ halva boken. Kom av mig och började aldrig om igen:/. Men nu ska jag äntligen börja läsa den sista. Jag vet att jag är seg med Harry P, men har aldrig varit besatt av böckerna/filmerna/allt annat. Men jag har läst typ ettans bok och sett filmerna. Några filmer, typ tvåan o trean, har jag set bitvis då och då, så om man lappar ihop delarna jag sett har jag sett hela. (det är inte de enda filmerna jag har gjort så med.. sagan om de två tornen är ett annat bra exempel på det haha). Om jag börjar läsa den sista boken hinner jag väl läsa klart den innan filmen kommer, eller filmerna. Och komma av mig några gånger och börja om igen. För nu är jag verkligen sugen på att läsa boken och få veta upplösningen! Avslöja inte något för mig!! ;D

Den här sjukdomen var då den segaste på länge! Jag är på bättringsvägen helt klart, men det går inte speciellt fort att bli frisk tycker jag. Det var ändå i onsdags jag blev sjuk. Jag har alltså varit det i fem dagar, sex om man räknar med idag. Analysen av den här sjukdomen: Jag blev fort sjuk och långsamt frisk.






Ha en bra dag och håll dig frisk!

Kommentarer
Postat av: ethel

Ja! :D

2009-09-07 @ 18:55:11
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0