Pysslare

Jag älskar att pyssla! Rita, måla, klippa och klistra. Papper, pennor, penslar och sax. Färg, form, tyg och trä. Hur kul är det inte på en skala egenligen!? Sedan jag var liten har jag tyckt om att måla och pyssla. Dock blir det inte av att jag gör det speciellt ofta. Borde göra det mer. Kan man bli pysslare? Ha det som yrke? Pysslare... Det skulle ju vara hur kul som helst. Får väl ringa till Äntligen Hemma eller nåt och se om de behöver en pysslare till;) Inredare eller dagis/fritidsförken är kanske de yrken som ligger närmast till hands för att jobba med pyssel. Och båda de yrkena skulle jag faktiskt kunna tänka mig att bli. Tjaa..tåls att funderas på kanske. Fast annars kan jag ju faktiskt också pyssla på fritiden. En hobby.

   
(1)                               2
  
  3                                 4 

(1. Klassiska färgpennor kvar från Tuben.)
2. Pyssel med sommarbilderna.
3. Idag har jag målat ramar jag köpte så IKEA från träfärgade till svarta.
4. Så blev albumen med bilder från studenten och sommaren.



Fast... Jag har en tendens att alltid få färg på mig när jag målar. Det går inte att undvika, what so ever! Men det är smällar man får ta.. Idag tycker jag ändå att jag lyckades ganska bra, fick inte så mycket färg på fingrarna haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0