Julstämning !

Idag har jag haft jättemycket jul/adventsstämning. Några dagar nu har jag känt en längtan efter december med advent, lucia och jul, och idag har det verkligen varit en stark längtan. Gick in till stan med Malin idag och när vi kom in på gågatan och såg alla affärer osv fick jag en liten känsla av att det var julandel. Jag brukar vara tidig med att längta efter jul.. Kanske är det här ändå tidigare än vanligt, eller inte. Boken har då kommit fram. Boken med julsånger. Så nu spelas och sjungs det;)



Längtar efter glögg, ljusstakar i fönstrena, baka lussebullar och pepparkakor och pepparkakshus, julklappspapper, luciamorgon och vita gräsmattor.

*******
jul jul strålande jul
*******

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0