Jazzigt värre

Mycket, mycket musik. Biljetterna/jazzpassen utnyttjades ordentligt. På fredagkväll var det jazz, norsk solist och sedan det gamla bandet Blood Sweat and Tears. Det svängde! På lördag var det också en blandning av gott och blandat. Impro, danskt blås+trummor, afrikanskt, stämningsfull europeisk jazz, svensk rock/pop/jazz. En svensk grupp som hette Thous Owls, tror jag, var riktigt bra samt Fristad, de var grymt bra. De spelade på trästock i somras men då såg jag de inte fast hörde sägas att de var riktigt bra så nu hann jag se dem lite och de var verkligen bra. Sedan var också Bl, sw, te också väldigt bra. Det enda jobbiga var att vi hade ståplatser och det var en lång show så fötterna och ryggen fick så de teg om man säger så. Plus att på lördag blev det också en heel del promenerande när det var shoppingtime. Jag hittade mig en vinterjacka:) en mössa och linne också. Och fika på NK med en Napoleonbakelse som är kanske det godaste man kan äta överhuvudtaget.

Lite bilder från festivalen. Mobilbilder så den taskiga kvallan och att jag inte kunnat vrida dem får man stå ut med:P



                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0