Syningen igång igen, och det går bra!

..So far, so good iallafall!;) Syverkstan är igång igen. Idag har jag påbörjat en ny topp/linne. Det blir rött med guldskimrande mönster. Tyget är jättefint. Hoppas bara jag lyckas med resultatet. Denna gång följer jag ett mönster från en klänning, så jag måste förlänga överdelen så det blir till ett linne och slutar där (inte någon kjol). Och än så länge har det gått jättebra, jag är nöjd med hur det ser ut nu om jag får säga det själv. Det ska bli intressant att se hur det ser ut när jag sätter ihop fram och bakstycket. Men det känns bra också för jag förstår mönstret! Den andra toppen jag gjorde skulle jag följa ett mönster, men det var rena grekiskan jag fattade ingenting (och det var ändå på svenska). Det här mönstret fattar jag myyycket bättre och det är på engeska! Det känns iaf bra.

Nu ska äta middag och sedan åka och jobba! Det känns rätt kul att jobba men inte så värst kul att cykla dit. Om inte dagens regn har smält bort all is på vägarna kommer det vara grymt halt, och blött vilket dera. Det känns nästan värdare att gå, fast jag vill inte gå hem i natt när jag slutat.. Jag tar nog cykeln i allafall och cyklar varsamt.


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0