Snöpremiär

Nu är den riktiga säsongen igång. Igår hade vi träningspremiör på snö. Roligt att åka skidor men mindre skoj med typ 5% fäste. Som tur var var spåret väldigt platt så man kunde staka nästan hela tiden. En slinga på ca 1.5 km hade skrapats ihop, och då menar jag verkligen skrapat ihop. På vissa ställen var det väldigt optimistiskt ihopskrapat, då det på sidan av spåret var en blandning av lite asfalt, gräs och blankis. Men man ska ju vara optimistiskt och det var kul att de hade gjort ett spår som man fick åka skidor.

En sak jag tänkte på.. Så fort det blir snö och vi ska gå från barmarks- till skidträning börjar man klä på sig mycket mer. Skulle vi hade vanlig barmarksträning med löpning igår hade jag inte haft lika mycket kläder som jag nu hade nu då det blev skidåkning. Mysko egentligen, man tänker typ att det obligatoriskt är kallare för att man ska åka skidor. Kylan kommer kanske påtagligare underifrån då man åker på snöunderlag, men inte kan det väl bara bero på det?!

Nu ska jag fortsätta i min syverkstad .. :P haha
Ha en bra dag!
 

   
Trotsade den ca -20 gradiga kylan denna vinterdag.. En härlig runda är det ^.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0