Rekommenderas varmt - Lanthandeln

Idag har jag ätit säsongens första lussebulle! Jag skulle framkalla några bilder, samt åkte förbi pappas jobb och skrev ut några. Jag henkade även till lanthandeln på fika. Det var väldigt längesedan jag var in där, men å vad det är mysigt och stämningsfullt. Det är verkligen gammaldags och det är inte gjort "modern gammaldags" utan det är verkligen gammaldags! Det hänger ris och bröd i taket, golven är gamla och det är trångt och myyysigt. Extra mysigt är det på vintern och när det är såhär mörkt ute. De hade satt fram adventsljusstakar och hade andra ljus. Jag fikade alltså en lussebulle, mmm:) lukten är minst lika god som smaken. Alltså, man borde hänga mer på Nordanås lanthandel, mysigt och lugnt, billigt och gott fika. Trevligt. Området i sig är ju också trevligt. Rekommenderas.

Här är ett litet smakprov på vad jag syr just nu iallafall. Kommer bli ett linne med dragkedja i ryggen. Kan nog bli helt ok när det blir klart, men just nu är det lite kristiska moment med sömmar och passform o dyl så det ska mamma hjälpa mig med. Får väl lägga upp någon bild på det jag har knåpat på tidigare, sen en del färdigt, annat inte färdigt än.. :P

       Och en annan bild. Det var så häftig och fin himmel över kvarterets tak i förmiddags;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0