Fredagseftermiddagar

Jag gillar fredageftermiddagar. Det är en av den bästa tiden på veckan. Det är skön stämning då, ett speciellt ljus  på något vis, man äter en senare middag och kan slappna av och se fram emot helgen. På äkta Skelleftemål: sköönt. Jag tycker det börjar kännas lite att det börjar gåmor decemnber och adventstider. Det gillas. Första advent ska jag göra något som jag aldrig gjort förut. Äta julbord på restaurang. Som de gör i Sunes Jul haha. Det ska bli trevliigt.

Idag har jag gått en långpromenad det var härligt. Lyssnade på P3 och fick höra en rolig sak: De ska köra ett nytt musikhjälpen, då de var inlåsta i flera dagar och spelade musik för att tjäna in pengar till radiohjälpen, och Jason Diakité (aka Timbuktu) ska vara en av programledarna:) Något att se fram emot.
Hade inte heller tänkt på det för än de sa det på radion, det är ju fredag den trettonde idag. Än så länge har jag klarat mig från oturligheter.. peppar peppar..

På tal om julkalendrar (där med sunes jul..:P). Som endel vet så är jag ett stort fan av Mysteriet på Greveholm. Ääälskar den kalendern! Men kanske jag har mött någon överman.. i en julkalendergrupp på facebook hadfe någon kommenterat att den ville gifta sig på Greveholmslottet. Kanske att ta i men tjaa varför inte egentligen.. haha. Jaasi så långt har jag inte gått än. Många hade komenterat underbara citat från filmen, man bara skrattar så underbara repliker de hade ibland.

"...SOM EN RÄKMACKA MED MARMELAD"
"....NU ÄR DET BRA, NU ÄR DE DÅLIGT, NU ÄR DET BRA, NU ÄR DET DÅLIGT...NUU ÄR DET BRA....."
"JAG TROR DET KALLAS DATTÅR.."
"Lillan: JAG ÄR INGEN PLUGGHÄST, JAG ÄR ETT OUPPTÄCKT GENI!
 Ivar: ÄNNU VÄRRE!"

bara några godbitar, finns mååånga mer att hämta. Jaa.. som sagt grymt bra;D


Nu börjar jag hungra efter middag
Trevlig helg
/Greveholmnörden Elin


Kommentarer
Postat av: Malin

"VARFÖR SPRINGER DU OMKRING MED EN BORDSDUK PÅ HUVET ;)?"

2009-11-14 @ 11:22:47
URL: http://undrahur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0