En utflykt till!

Igår bar det av mot hm...nordvästligare (?) breddgrader. Till Arvidsjaur! Jag, Matilda och Malin packade in oss i Mattans bil på morgonen och drog. Vi åkte genom regn och smö och dimma och närmade oss ett vinterland långt i från Skellhells dystra väderlek. Det var ruskigt mycket snö over there och jättevackert med allt det vita på träden osv. Men varför Arvidsjaur då? Jo eftersom det inte finns en endaste ynka millimeter snö här hemma åkte vi dit över dagen för att åka skidor. Det är nämligen tävling där på lördag och vi kollade igenom spåret och fick ett pass skidor i benen innan tävling. Och speciellt ett skatepass, hade inte vart så kul att det första skatepasset var tävlingen. Fast nu låter det som jag ska tävla, det ska jag inte, och inte Malin heller, Matilda är det som ska tävla. Jag tyckte det känndes lite Bambi på hal is med skateskidorna på, lite ovan och väldigt spänt i fötterna. Så jag är ganska så glad att jag inte ska tävla. Men härligt att åka var det.

De hade fina spår i A-jaur och som ni förstått vi det här laget, ingen brist på snö. Efter skidpasset skyndade vi oss att duscha och byta om och åka förbi Statoil och ta en korv till typ lunch, sedan åkte vi till Dollarstore. Det var en trevlig butik med många olika och billiga saker. Man hade kunnat gå en lång stund där. Jag köpte ett gäng ringar och lite annat smått och gott. Efter det packade vi in oss i bilen igen och åkte hemåt i mörkret. Väl hemma blev det middag och sedan vidare till nästa träningspass, AIKgympa. Kanske lite väl ambitiöst kändes det när man kom dit, men det gick bra ändå. Idag är det iaf vilodag.


Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0