En "ååh"-movie

En pinsamhet ska jag nu berätta om och rätta till. Jag lyckats med bedriften att inte se Dirty Dancing! fram till igår/idag (började igår, såg slutet idag). Jag vet inte i hur många år jag har sagt att jag ska se den "den här helgen"/"det här lovet"/"den här kvällen" ... Men sedan har det kommit nåt emellan i allafall. Men nu har jag äntligen gjort det, och kan rätta till min "Dirty Dancing-status" från "ähumm..nej..jag har inte sett den" till att "ja, jag har sett den!". Kanske var mina förväntningar för höga för jag trodde nog att den skulle vara bättre. Men den var ändå bra och höjde danssuget. Jag gillar gamla dansfilmklassiker, de är feel-good-movies för mig (Grease och Saturday Night Fever mfl). Jag tyckte den var för kort, det blev inte så mycket/långa dansscener som jag hade trott och hoppats på. Slutet var ändå bra, verkligen åååh när man hör introt "....I had the time of my life...".

 

++++




"Jag vill bara dansa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0