Pyssel och händigheter

Denna veckas tema får bli nåt slags händigt-tema. Lite Project Runwayinspirerat tema. Det är bra att börja veckan med att inspireras av project runway man blir verkligen värsta sugen på att sy egna klänningar, kjolar, tröjor osv osv. Jag skulle verkligen vilja kunna slänga ihop ett plagg utan att behöva tänka så mycket, hålla på att mäta och jämföra mönster och allt sånt. Jag önskar att man bara kunde smälla ihop nåt snyggt, hur kul skulle inte det vara egentligen?:)

Händighet #1. Jag, med hjälp av mor, ska sy min studentklänning och nu har vi börjat på allvar. Alla delar är utklippta och nu kan man äntligen börja sy ihop allt. Jag hoppas att slutresultatet kommer likna det man har i huvudet. Det har en tendens att bli så när man ska göra nåt eget att det inte riktigt liknar det man har tänkt sig. Lite pirrigt är det innan allt är klart, men det ska bli kul när den är klar. Bilder kommer senare när man börjar se hur det blir.
Händighet #2. Tandemcykeln "Erlan" har fått en ny färg. Från att förra året varit guldfärgad (guldfärgen försvann med tiden och nu var den inte så guldskimrande som den varit) till årets giftgröna kullör. Fett nice. Vi körde med sprayfärg denna gång med, mycket enkelt. Det är lättare att pricka alla svåra ställen och det är mindre risk att få färg på sig själv. Det är iofs typ oudvikligt att få det ändå men inte lika mycket som om man skulle måla med pensel. Och kors-i-taket men jag lyckades mycket bra att inte färga mig själv grön, tror till och med jag fick mindre färg på mig än vad Helena gjorde (?). Jag är en sån som alltid lyckas kladda ner sig när man ska måla, men inte denna gång, kanske det berodde på skyddsmunderingen (?) ;)
    
           före (årgång2008)            efter (årgång2009)

Händighet #3. För ett tag sedan såg jag ett par jeansshorts på Carlings i Umeå som jag ville ha. De var dock rätt dyra och jag tänkte att man ju lätt kan fixa ett par jeansshorts själv. I veckan var iaf på Kupan och köpte ett par jeans för 45:- och klippte av dem till shorts. Mkt enkelt och sparade typ 250 spänn. Rätt värt ändå.

Kommentarer
Postat av: Dud3

Najs!! Men du, jag vill bara säga en sak..Det var liksom inte med flit att min hand ser ut som Hulken! Dessutom var Erlan inte bara avsaknad av guldton, han var bajsfärgad hahahaha. Jag längtar tills jag får se bilderna på klänningen. Det kommer bli strålande vacker!! :)



See ya!

2009-05-21 @ 19:17:39
URL: http://skolspoket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0