arbetet går vidare...

Tjabba tjena. Kan bara meddela att arbetet med studentklänningen går fort framåt. Nu fattas bara att sy upp den och bestämma om jag ska ha ett band i nederkanten av kjolen plus lite småjusteringar i sömmarna. Jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet, bra jobbat mor! Kan erkänna att det är hon som har gjort det allra mesta med klänningen. Jag har övervakat arbetet och iaf gjort underkjolen i tyll själv;) Känns nästan som det avsnittet i Vänner då Chandler har gjort tranbärssåsen till Thanksgiving och är inte sen att påpeka att han just gjort den - dock typ det enklaste med hela middagen..
Thank's mum:)

Har vart i stugan i helgen. Händigheterna fortsatte lite där med, med att räffsa och plocka lite på stranden osv. Krattning är en sån sak som jag tycker kan vara kul när man inte måste göra det. När man spontant hugger krattan i handen och börjar kratta bort löv (löv är bra, för då ser man fort resultat) kan det vara skoj, men om man bli tvingad att kratta så är det bara jobbigt och långtråkigt.
Såg också en bit av Henrik Schyfferts show igår: The 90's - ett försvarstal. Jag blev possitivt överraskad, det var riktigt bra. Mycket genomtänkt föreställning och riktigt rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0