För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenteen - fy faan vad vi är bra!

Jag kan inte riktigt fatta det, men vi/jag har tagit studenten!?! Nu är det gjort och det är verkligen blandade känslor och som sagt så har jag inte riktigt förstått det än och det kommer troligtvis ta ett tag innan jag gör det på riktigt.

Vi började dagen med champagnefrukost i kvartersgården i närheten av mig. Mycket frukt och äcklig champagne, det var trevligt. Jag och Camilla var och handlade i onsdags massa meloner, persikor, jordgubbar mm, flera kassar. Vi skickade runt allas mössor och alla skrev sina namn i dem. Vi skrev även vår "roll" i klassen som alla utsågs till på Fridas klassfest.

Efter champagnefrukosten gick vi till skolan där vi skulle bli fotograferade, både av skolfotografen och av SVT. När det var gjort samlades vi i vårt gamla F51 där vi fick betygen. Vi fortsatte med att dekorera klart skrindan utanför skolan med ballonger och hänga upp skyltarna som vi gjorde hos Eve i onsdags. Klockrena skyltar för övrigt: "20..21? Hur många är vi?", "00:00 Tequilatime!" och såklart "SKMJ". Skrindan blev riktigt fabuolus! Vi åkte en sväng runt stan innan vi åkte till kyrkan. Avslutningen var alltså i St. Olof och när den var slut var det bara att gå ut ur kyrkan och försöka hitta igen sin familj/sin skylt. Det var hur mycket folk som helst!

Vi åkte skrindan mot torget och ett extra varv runt Kanalgatan sjungandes och skrikandes, synd att det inte blev längre skrindåkning tycker jag det var kul! Upp på torgscenen och kolla ut över publikhavet och dra igång sången. Cred till Sandra för jobbet med sången

Mot hemmet och ta emot gästerna. Jag hann sova en halvtimme innan de kom vilket var rätt skönt. Mottagningen blev mycket lyckad. Tack alla som kom! Åt mat och tårta i flera omgångar och kunde åka iväg mot klassfesten hos Hägg och Hällström mätt och belåten. Klassfesten blev igen lyckad och trevlig. Sedan station där vi dansade loss och vissa följde upp skyltens mening med tequilatime 00:00. När station var slut chillade vi på max ett tag och sedan började folk droppa av. Avslutade dagen med "efterfest" på Fridas gata i solen.

En lång och mycket rolig studentdag hade jag. Tack för en bra dag SKMJ3 !!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0