184 kilometer i timmen

Timbuktu börjar närma sig. Har hämtat biljetten idag och för att på ett typiskt skellefteå-måls-sätt utrycka mig: guuud ändåå vad längtar. Och nu när Florence Valentin var så bra på trästock har jag nåt mer att se fram emot också. Plus att igår hörde jag Timbuktus radioprogram på P3 och jag kan bara påstå att jag längtar ännu mera!


bildfrån:kingsizemagazine.se

Det känns också kul att åka iväg på lite eftersom det annars bara är jobb hela tiden. Mitt liv är inte så varierat nuförtiden. Det är äta, jobba, sova, äta, jobba, sova osv. Meen, det funkar väl det med.. Det har blivit mycket motosport den senaste tiden, jag undrar inte lägre "vad blir det för nåt jobb idag?" utan "vad blir det för motorsport idag?". Jag är ingen expert på bilar heller, men jag lär mig ju nya saker så det är ju bra. Idag är det crosskart-SM som gäller. Måste också bara berätta om den senaste upplevelsen jag fick vara med om. I södags var det dragracing i Fällfors som stod på agendan, första gången jag var på dragracing. Jag snackade med en av tävlingsledarna och han var väldigt pratsam och hjälpsam. Lite senare vinkade han dit mig och sa att jag skulle åka med en förare. Hjälp! tänkte jag efter att man stått och sett de åka iväg i en ruskig fart efter grymma burn-outer. Så jag fick skriva på licenspapper och hela köret. Jag vet inte riktigt om jag tänkte igenom allt innan jag bestämde mig för att åka, och ja, - jag var nervös. Fick åka med en kille från Dorotea i en grön bil och låna skyddskläder och en hjälm från tävlingsledarens dotter som hade kört klart för dagen. Bilen brummade grymt mycket bara när man slog igång den. Vi körde fram mot startlinjen och gjorde en burn-out. Sedan bar det iväg. Oooiiiiiiiiii! Det gick bara gryyymt fort! Det var en kittlande och nästan instängd känsla i hela kroppen. Jag tror inte jag fattade hur fort det egentligen gick. Men fort gick det: 400 meter på 11.74 sekunder - quiite snabbt. Vi passerade målet på 184 km/h. Hade hört att det skulle vara värre än frittfall och jag är ingen karusell-lover! Men det var en upplevelse kan jag tala om och jag är ändå nöjd att jag tog chansen och gjorde det.

Kommentarer
Postat av: Dori

Du gjorré ré!!! Jag såg bilden i tidningen. Du såg lite smått skakis ut men hade det å andra sidan varit jag hade det vart "Kirstis Shit". Bra jobbat dude!

2009-07-26 @ 15:20:07
URL: http://skolspoket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0