Städa och rensa

Har vrålstädat idag. Datarummet har fått ett lyft. Det tog sin tid och det var mycket som fick rensas och dammas och ställas tillrätta. Men bra blev det om jag får säga det själv. Nu kan man typ snurra runt och hoppa lädjeskutt där inne. Om man känner för det;) I en låda hittade jag min gamla(ste) dagbok. De första "inläggen" hade jag skrivit då jag var sex år. Ganska skoj att läsa, även om det mest stod typ, nu har vi varit hos farmor och farfar i två dagar. Och, sen ska vi på Eddahallen. Och såna saker;) men det är så kul att läsa! Sweet. Det händer allt som oftast när man städar, särskillt då man gör ordentliga städningar, att det dyker upp någon gammal bok eller fotografier o dyl som man fastnar i. Men man kan ju ta det som en paus i arbetet;) lite skoj och sedan kan man köra på igen.

Åt sjukt god middag idag, kött och smarresmarrig potatisgratäng med god sås. Och till efterrätt glass och hallon. Nu är jag mätt, belåten och trött. Får se vad som händer och sker ikväll. I morgon blir det en sväng till caféet.

Möttes av Aqua Greatest Hits på förstadian på Spotify. Var minsann tvungen att höra den härliga gruppen..eller:P Det härliga med Aqua är att jag bli nostalgisk. Känner bara Fritids. Är väl inget stort fan av Aqua annars men..


Trevlig kväll och start på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0