Reflektioner

Imorse hörde jag fågelkvitter ute på trappan. Det är december..hallå?! Fågelkvitter=vår. Nu står man i vinterkappan, graderna ligger runt nollan, kanske strax över t o m. och om någon dag ytterligare bländar snön med sin frånvaro. Hallå?! igen. Det är december. Det ska vara kallt och mörkt och snö. Hoppas det var domherrarna som kvittrade, det känns lite mer okej då, de är väl iaf fåglar som bor här på vintern.

Brorsan satt och pluggade inför matteprov och fick hjälp från olika håll och kanter. Jag försökte mig minsann också. Men herregud! det gick inget vidare. Matte är inte min grej, och har väl aldrig riktigt varit det. Men när multiplikationstabellen, som ändå är min styrka i matte, börjar kännas rostigt då är det illa. Ska jag göra högskolaprovet i vinter måste jag börja öva min mattematik. Snart.

Idag är det Nobeldagen. Det är lite kul. Festernas Fest är rolig att titta på. Ja, lite långtråkig ibland kanske, men det är skoj att se när servitriserna kommer ner för den långa trappan med maten, se vilka som pratar med vem, är det någon som tabbar sig i detta sammanhang där vett och ettikett är så viktigt, och många fina klänningar är det som cirkluerar i Blå Hallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0