Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 9: OVÄNTAT BESÖK

Lillan och Ivar kastar pil (inomhus).

Lillan: Det är inte du som är dålig, det är jag som är bra.
..
Ivar: Sluta andas, du blåser ju bort mina pilar!

--------------
Lillan: Är det svårt att flytta sateliten?
Leif: Lillan, att flytta en tv-satelit är nåt av det svåraste du kan ge dig in på. Det är som att ungefär skaka ut lagom mycket ketchup ut ketchupflaskan. Antingen blir det för mycket eller så blir det för lite, men det blir aldrig lagom.
Lillan: Men det bli det alltid för mig.
Leif: Ja men det är bara för att du inte kan bestämma dig hur mycket ketcupp du vill ha. Om du bestämmer att du vill ha exakt precis 3.197 mm ketchup, varken mer eller mindre, så blir det antingen mer eller mindre. Förstår du?
Lillan: Jag tycker synd om dig pappa.
Leif: Du är snäll du Lillan som bryr dig om din gamla pappa.
Lillan: För ingen på hela skolan tror att du kommer kunna flytta på sateliten.
Leif: Jasså?
Lillan: Jag kanske kunde hjälpa dig?!
Leif: Har du inga läxor att läsa? Seså march iväg.

---------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0