Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 6: FÄLLAN

Ivar: Kolla, nu är det klart. När dom kommer in genom dörren där så kommer de snubla på snubbeltråden där, då kommer den här pilen att skjutas iväg, då kommer man få pilen rätt i ansiktet SMACK. Sen är det bara att binda fast dem.
Lillan: Det kommer aldrig att fungera. Spökena kommer gå rätt igenom den där linan för de sitter inte ihop som vi gör.
Ivar: Vaddå sitter inte ihop?
Lillan: Det har jag ju förklarat. Spöken är som skum eller luft. Jag vet inte riktigt vad de består av, men det tänker jag ta reda på.
Ivar: Jag sa ju att du var en plugghäst.
Lillan: Jag är ingen plugghäst. Jag är ett... oupptäckt geni.
Ivar: Ännu värre.

--------------
Staffan: Vad är det där för nåt?
Jean: Jaa, jag har sett såna i tidningen, massor, jag tror det kallas "dattåår".
Staffan: Dattåår?
Jean: Ja, det är tydlingen nåt som man behöver nuförtiden.

-------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0