Julkalendern Mysteriet på greveholm, Del 4: ATT TÄMJA ETT SPÖKE

Måns: Jag såg en tidning som nös. Jag är tidningsbud och när jag kastade in tidningen så svävade den iväg och sa Aaatcho!
Melitta: Atcho?
Måns: Nä asså mer Aaatcho!
Melitta: Men det sa rustningen också..
Måns: En rustning som också sa atcho, men det är ju helt fantastiskt!

---------------------
Ivar: Är du bered på att se nåt riktigt läskigt? Kolla ectoplasma!
Lillan: Jag vet.
Ivar: Vaddå jag vet? Har du sett det här förr?
Lillan: Klart jag har. Är det det allt du skulle visa?
Ivar: Vaddå är det där allt? Fattar du inte, det är ectoplasma på riktigt, en världssensation. Det bevisar att det finns spöken här.
Lillan: Jag vet, det där är ju spöksnor.

-------------------

 Musiken är en gobit! (i hela julkalendern visserligen:P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0