Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 23: DAN FÖRE DAN

Jean: Så, och så hänger man en massa kulörta saker i grenarna här och här .. och sen lägger man en massa paket under här .. och sen dansar man runt runt runt runt runt och sen så slänger man ut den.
Dioda: Varför gör man så?
Jean: Ja..det är tradition!

-----------
Leif: Har du märkt nåt?
Astrid: Nä, vaddå?
Leif: Dom kan ta sig in genom näsborrarna och ta över själen. Men får inte andas, inte andas, då blir man någon annan. Nu kommer han!
..
Astrid: Är du kvar? Jag menar, är du du?
Leif: Ja, jag är jag. Och du, är du du?
Astrid: Jag tror det.

------------
Staffan: Ja, Staffan heter jag.
Astrid: Astrid, Astrid Olsson. Jag är tandhygienist. Vad jobbar du som?
Staffan: Ja...jag har just slutat.
Astrid: Jaha, så du är pensionär?
Staffan: Ja, ja det kan man kanske säga.

-----------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0