Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 21: DEN SISTA STRIDEN

Astrid: Jag tror dom håller på med våra julklappar, är det inte näpet?
Leif: Gud så spännande! Vad har ni köpt för nåt?!
Astrid: Sluta! Håller du på sådär kanske vi inte får nånting!

---------------
Ivar: Musik!
Lillan, Melitta, Sprak, Ivar: Kom igen dumma greve dansa, kom igen dumma greve dansa, dansa tills du blir deg, dansa tills du blir deg, din dumma, dumma greve!!
...
Lillan: Vänta?!!
Ivar: Shit, vad gör vi nu?!
Melitta: Plan 4!
Lillan: Fort Ivar, plan 4!
Ivar: Vi har ingen plan 4!
Melitta: Mamma, pappa!!!

-------------
Greven: Så ska det låta. Dansa nu, annars gör jag slur på skrotnissen här.
Ivar: Melitta, hjälp mig jag hatar att dansa!
Lillan: Strunta i oss, rädda Sprak istället.
Melitta: Hörrududu! Nu är jag trött på dina fasoner. Släpp mina syskon och Sprak och prinsessan, nu, genast.
Greven: All denna omtanke om prinsessan, jag blir alldeles rörd, men jag ska inte vara omöjlig. Visserligen har hon tagit mina 200 bästa år ifrån mig, men jag ska släppa ut henne, så får du bli min fru istället!
Melitta: Näe! Usch vad äkligt!
Greven: Jag kan vara riktigt charmig.

------------
Jean: Stopp! Jag tror nog Kung Arthur vill sköta det här själv..

------------


Kommentarer
Postat av: Victoria

.... Va det DET DÄR skelettet som skrämde livet ur mig när jag var liten? -.-

2009-12-21 @ 14:46:02
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0