Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 16: MELITTAS NYA VÄNNER

Måns: Här, om det nu skulle komma några spöken.
Melitta: Men vi kan väl ses en gång i allafall?
Måns: Jag kommer att ha häcken full Melitta. Detta här är ett toppenjobb.
Melitta: Att slicka frimärken på kommunen, är det ett toppenjobb?
Måns. Detta är lönen. Asså jag för två öre för varje frimärke och de ska skicka 4000 julkort, det är 80 spänn det är en full tank!

-----------------
Staffan: Vad har du där för nånting? Får jag se, får jag se, får jag se? Nämen det är ju den där grejen som ni alltid kutar runt med! Vad är det för nånting? Är det en kikare eller.. Nämen du vänta nu ser jag! Det är ju en sån där som film! Haha taren, taren! filma mig, filma mig! Hallå! Syns jag?! Syns jag dåligt? Jag kan synas bättre, jahaara så mycket bättre jag kan synas. Det är inte klokt vad bättre. Här kan jag synas, lite där kan jag synas. 

-------------
Lillan: Har du sett sprak vår robot?
Astrid: Nä.
Ivar: Var kan han vara då?
Astrid: Var är min färgburk? Saker och ting får fötter och springer iväg.
Lillan och Ivar springer iväg.
Astrid: Se där.

----------------
Melitta: Vad är det med er då? Har ni käkat blängsylta med glosås eller?

---------------
Lillan: Ni ljuger, det ser jag på er!
Staffan: Va?! Syns det?!

--------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0