Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 15: LEKANDE LÄTT

Lillans klass har tagit med sig stenar till skolan..

Fröken: Då ska vi se.. Martin? Vad har du tagit med dig för?
Kille på skolan: Det är en aventurit, en sån kan man bli rik av säger pappa. Den kostar 950 kronor.
Fröken: Jasså jahaja, ja det måste jag säga var en lite ovanlig sten heh.. Emelie? Vad har du för sten med dig då?
Tjej på skolan: Det är en lapis vasuli. Den är bra för att komma ihåg saker...eller vad det nu var..

-------------------
Lillan: Mamma, är du bra på stenar?
Astrid: Du menar tandstenar?

-------------------
Ivar: Men om inte jag har lust att dra ut hans pil då? Ni försökte ju bränna upp vår skattkarta och ta vår skatt.
Jean: Jag vet. Vi har varit jätte-jätte-jättedumma men nu är vi jätte-jätte-jättesnälla. Jättesnälla Ivar, du kan väl hjälpa Staffan att kan inte du pilla-pilla-pilla-pilla bort lilla pilen från huvet?
Staffan: Nä men alltså den sitter alldeles för hårt asså.
Ivar: Nä, nä det tror jag inte.

------------------
Staffan: Tjofadderittan, kom igen ba haha!

------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0