Julkalendern Mysteriet på Greveholm, Del 10: GREVE VON DY's MENUETT

Lillan: Men om vi får igång roboten så har vi i alla fall kommit en bit på väg, vi kanske hittar en raket sen.
Ivar: Nä, det tror jag inte. Jag tyckte den där tomtenissen verkade skum. Tomtenissar brukar inte snacka i plastwalkie-takies.
Lillan: Men han sa ju att han kom från riktigt tomten. Och han hade ju fått vår önskalista.
Ivar: Men han kanske hade snott tomtens e-mail, eller var en hacker som hande klätt ut sig. Nån som bara ville luras. Dessutom, fick jag nåt svärd kanske?

--------------
Ivar: Red Hot Chili Peppers.
Staffan: Är du arg på honom?
Ivar: Eh nej, det är ett band.



-------------
Leif: Ivar, en dag kommer du trivas i kostym. Det handlar om att växa upp och bli .. man.

-------------
Mormor: Ett piano! Du måste spela för mig. Jo, du som var så lovande när du var ung.
Astrid: Nämen mamma du minns ju min pianolärare hon flydde ju landet.
Mormor: Hon förstod inte att du hade talang bara. Så nu måste du spela.
Astrid: Ja, en liten trudelutt då.
...
Mormor: Astrid, Astrid, varför blev du tandhygienist? Bara en gång till.

------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0