00-talets sista dag

2009's sista dag idag. Och ja, det fortsätter att snöa- Igår var det uppehåll hela dagen och kallt. Men idag har det börjat om igen. Jag som tänkte mig ut och träna och åka skidor. Men det känns som att det blir att spåra på vårt elju och då är det inte så kul. Jag får sticka ut och springa istället, eller gymma. Aja nåt får det bli iaf. Jag tycker det kan vara uppehåll och sisådär -10 grader nu ett tag. Jag gillar snö, men nu börjar det bli lite drygt att det ska snöa 24/7 typ. Mycket att göra idag. Måste städa upp lite, kirra tv, spel, handla snask och skumpa/nåt-att-skåla-i-ish, nog göra panacotta.. osv. Ethel Simon Sussi och Jennifer kommer hit ikv så får vi se vad vi hittar på alltmest under kvällen. Planerna blev bestämda ganska sent, så vi får se vad vi gör, men det blir kul:)

Men det är ju inte bara nyårsafton idag och sista dagen på detta år, 2009. Det är ju faktiskt ochkså den sista dagen på ett decennie. Det är ju faktiskt första bara slutet på ett decennie som jag är med om. Förra gången det var slutet på ett decennie (90-talet) var det ju också melenniumskifte. Det var spännande och roigt. Och vad det var snack då om vad som skulle hända vid tolvslaget. Skulle det bli strömavbrott, eller ännu värre saker.. Det jag minns bäst av den nyårsaftonen var att vi såklart firade med fam. Karlsson och vi ville gå och titta på det stora fyrverkeriet som skulle vara vid älven. Men det var ju vid tolvslaget så då skulle vi välja om vi skulle se fyrverkeriet eller se ring-klocka-ring på tv. Men det gick toppen, det blev både ock. Vi SPELADE IN ring-klocka-ring och gick och såg fyrverkertiet i stan. Sen när vi kom hem så skålade vi till ring-klocka-ring på tvn, typ sådär vid ett-slaget ist. Lite kul också att det var just på melenniumskiftet vi spelade in, då det var så mkt säkerthetssnack..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0