I'm in the band

Jag är sämst på att hitta skor för vintern. Tidigare har jag letat i månader och år innan jag hittat några bra. I vintras hittade jag så äntligen ett par som jag gillade. Idag inhandlade jag ett par till kommande vinter, så nu behöver jag inte gå och fundera och leta och leta i månader för att hitta ett par okej vinterpjucks igen. Jag hade tänkt köpa dessa i våras då de var i "vårmoddell" (tygskor), men då fanns de inte i min storlek. Men de jag nu har köpt, kallar de "höst/vintermodellen" då, är fodrade och mjuka och varma. Än så länge är det väl kanske inte säsong att använda dem..meen man kan väl ha dem ändå, de säljer dom ju;) men om jag ids kan jag ju vänta lite med att använda dem, så har jag något kul att se fram emot hihi. Svarta med 'kilklack' var de iaf.

Såg det trevliga och inte-alls-uppstressande-tv-programmet Rachel Ray i morse. De hade gjort ett reportage om en obducent som hade sin egen tv-show. Dr G tror jag hon hette... Hur som helst i det där reportaget visade de ju att hon använde sig ungefär av samma redskap hemma i köket som på jobbet i bårhuset. Yum! Det var knivar, slevar, stekspadar osv. Men sleven på jobbet var mjuk så man skulle kunna komma emellan lungona och hjärtat osv.. Stekspaden var en likadan som man kunde köpa i en vanlig affär. Iiih obducent är inte ett av mina drömyrken! Är glad att det finns andra som kan tänka sig jobba med sådant.
Lämpligt att vi åt kroppkakor till lunch på nåt sätt.. Finns det ett engelskt ord för kroppkakor..Bodybiscuits.. njaa.. tror inte det va.
För att fortsätta på yummiga maträtter (nog för att jag gillar blodpudding, men kroppkakor är inte någon favorit) ......
....... läste i tidningen här om dagen att man kunde göra sitt eget hundgodis genom att skära blodpudding i små bitar och torka i ugnen. Ganska smart ädnå faktiskt. Synd bara att man inte har en hund, däremot känner jag två som är tokiga i blodpudding (ni vet vilka ni är^^) och en av dem höll på att ta fel och provsmaka hundhgodis då den trodde att det var provsmakning för människor i en affär en gång!
En passande bild till detta inlägg utesluter vi. Det kan bli vad som heslt. Uäh!


Hadegött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0